Kennis delen

Onze kennis van marketing én de regio delen we graag!

Kennis delen

Onze kennis van marketing delen we graag!

Stichting Citymarketing Regio Amersfoort is ervan overtuigd dat je samen verder komt dan alleen. Door van elkaar te leren en kennis te delen kun je je ontwikkelen en groeien. Daarom deelt Citymarketing haar marketingkennis graag met anderen. Onder andere met binnenstadondernemers en partners uit de onderwijs- en cultuursector. Met deze gedeelde marketingkennis zetten we Amersfoort samen nóg beter op de kaart.

Growth Hacking Amersfoort

Citymarketing heeft dit jaar het initiatief genomen voor ‘Growth Hacking Amersfoort’. Tijdens dit traject leren onze partners uit de cultuursector alle ins en outs op het gebied van online marketing. Deelnemende instellingen zijn onder andere Kunsthal KAdE, Flint, Theater De Lieve Vrouw, het Eemhuis, Dierenpark Amersfoort en SOMT University of Physiotherapy.

Kamp- en Keikwartier Challenge

Dit jaar kregen studenten van de opleiding Ondernemerschap & Retail Management aan de HU Amersfoort een mooie challenge. Ze maakten plannen om de winkelgebieden Kampkwartier en Keikwartier onder de aandacht te brengen bij een breed publiek. De challenge werd bedacht door de opleiding, Citymarketing Amersfoort en Gemeente Amersfoort samen. Voor de uitwerking werd samengewerkt met de winkeliersverenigingen van beide gebieden. Citymarketing verzorgde een presentatie over promotie via sociale media. De ambitieuze plannen van de studenten werden uiteindelijk aan de opdrachtgevers en een jury gepresenteerd.

Gastcolleges bij Amersfoortse onderwijsinstellingen

Kennisdelen met jong talent is iets waar Citymarketing graag aan bijdraagt. Zij zijn immers onze toekomst. Daarom werkte Citymarketing in 2019 samen met onder andere de HU Amersfoort en ROC Midden-Nederland. Bij deze onderwijsinstellingen zijn gastcolleges gegeven.


Zo hebben derdejaars studenten van de opleiding Facility Management aan de HU Amersfoort een gastcollege gehad over de inzet van social media. Deze kennis gebruiken ze om hun evenementen te promoten. Hieronder valt bijvoorbeeld het evenement Koppelpoort, waarbij het Amersfoortse bedrijfsleven presentaties van de studenten kan bijwonen.