Kennis delen

Onze kennis van marketing én de regio delen we graag!

Kennis delen

Onze kennis van marketing delen we graag!

Congres Doe ‘t Zelf

Op 25 juni kwamen meer dan 150 Amersfoortse ondernemers, studenten en marketingmedewerkers bij elkaar. Stichting Citymarketing Regio Amersfoort organiseerde het congres ‘Doe ’t zelf’, met praktische workshops om je lokale onderneming op de kaart te zetten. Bedrijven als Ikea, Picnic en Rock City Brewing gaven volop inspiratie aan de deelnemers. Citymarketing organiseerde dit evenement om Amersfoortse ondernemers kennis te delen en onderlinge samenwerking te bevorderen.

Workshop videomarketing

Video is hot! Daarom heeft Citymarketing een workshop videomarketing georganiseerd. Bij het sfeervolle Leerhotel Het Klooster – partner van Locatie Amersfoort – vertelden Thijs Konings van videoproductiebedrijf Flicks en Alex Smeenk van Citymarketing hoe je een goede video maakt of laat maken. Jurgen ten Brummeler van Consigo Online Marketing vertelde over het inzetten van video binnen de marketingmix en het meten van de resultaten.

Binnenstad

De binnenstad van Amersfoort vervult een centrumfunctie voor ruim 300.000 inwoners in de regio op het gebied van horeca, retail en cultuur. Citymarketing promoot de binnenstad in opdracht van de OBA én heeft een adviserende en verbindende rol naar binnenstadondernemers. Informatie delen we in een tweewekelijkse nieuwsbrief voor deze doelgroep. Citymarketing signaleert cijfers, trends en geeft adviezen. Daarbij werken we nauw samen met ondernemersverenigingen en de centrummanager.

Samenwerking met opleidingen

Jong talent is onze toekomst. We zijn ervan overtuigd dat goede opleidingen een boost aan de stad en regio geven. Citymarketing werkt daarom samen en deelt kennis met opleidingsinstituten als MBO Amersfoort, HU Amersfoort en SOMT University. We werken samen met studenten, leraren, maar bijvoorbeeld ook met communicatie-afdelingen. En we schakelden mbo-opleidingsbedrijf Koppel ’t in om ons te helpen bij ons congres ‘Doe ’t zelf’. Daarnaast faciliteren we actief de verbinding tussen het bedrijfsleven en jong talent door de inzet van onze communicatiekanalen. In 2019 gaan we hier nog veel meer voor doen...